(13 Temmuz 2024, Çin) Binlerce hayran sürücü ve yarışçı 13 Temmuz'da Zhejiang Uluslararası Pisti'nde düzenlenen 2024 CFMOTO Günü'nde buluştu. Özel bir gösteriyle karşılandılar: CFMOTO Aspar Ekibi MotoGP™ dünya şampiyonası görevlerine ara vererek Çin'e gitti ve Moto3 ve Moto2 Grand Prix hayranları için benzersiz bir deneyim yarattı.
CFMOTO harika bir yarış sezonu geçirdi. 18 yaşındaki David Alonso altı Moto3 Grand Prix birinciliğiyle dünya lideri olurken, 250cc CFMOTO prototip motosikleti kullanan takım arkadaşı Joel Esteban da yükselen yıldızlar arasında ilk üçte yer aldı. İngiliz sürücü Jake Dixon, CFMOTO'nun MotoGP premier sınıfından önceki merdivenin son basamağı olan Moto2 bölümündeki ilk yılında yarışa çıktı ve eski Moto3 dünya şampiyonu Izan Guevara da ilerleme kaydetti.
2024, CFMOTO’yla kendisi de dört kez dünya şampiyonu olan Jorge 'Aspar' Martinez tarafından yönetilen güçlü İspanyol Aspar takımı arasındaki ilk iş birliğini temsil etti. Şirket ve Aspar'ın tüm ekibi arasındaki motor sporları, rekabet ve üstün performansa yönelik ortak tutku, CFMOTO Günü'nde Çinli hayranlarla buluşmak ve etkileşim kurmak için özel bir anlama geliyor.
Jake Dixon ve David Alonso etkinliğin ilk dakikalarına yıldız gücü getirdi. İki yarışçı, açılış törenine biraz parlaklık ve hız katmak için yeni 675SR-R ve 250SR-R ile çıktı. Tüm ekip daha sonra pistteki 'Pit House'da imza dağıtarak ve hayranlarıyla selfie çektirerek zaman geçirdi. Alanın kendisi CFMOTO'nun büyüyen uluslararası yarış etkisine adanarak temalı bir 'expo' oluşturuldu. Moto3 Grand Prix ve Dakar Rallisi'nde sporcular tarafından kullanılan ekipmanlar, kupalar (CFMOTO'nun bu yılın başlarında Katar'daki ilk zaferi de dahil), 2023 Talent Trophy yarış motosikleti ve şirketin yarışmadaki ilk sezonundaki sürücüler tarafından imzalanmış 2022 Moto3 kaportası gibi hatıra eşyaları sergilendi. Kendilerini daha maceraperest hissedenler MotoGP 'simülatörlerinin' gidonlarına tutunup sürüş yaptılar. Ardından CFMOTO yarış ürünlerinden oluşan kapsamlı yelpazeye göz attılar: şapkalar, giysiler, çantalar ve aksesuarlar iç mekanlara hava kattı.
Tanıtımın ardından CFMOTO DAY bir veya iki vites yükseltti. 500'den fazla sürücü, FIA Grade 2 Zhejiang pistindeki pist deneyimine katılmak için kasklarını kaptı. CFMOTO 450SR yarış versiyonu ve 500SR VOOM modellerine bindi. Çeviklikleri, tasarımları ve güç-ağırlık çıktıları için övgüler aldılar. Bu sadece CFMOTO SR potansiyelini denemek için değil, aynı zamanda Zhejiang Uluslararası Pisti'nde öne çıkmak için de paha biçilmez bir yoldu! Pist gezisinde damalı bayrak düştükten sonra motosikletler, tüm gösteri motosikletleri ve diğer CFMOTO ürünleri için padok görevi gören yakındaki Eğlence Meydanı'na park edildi.
CFMOTO Talent Trophy'nin ikincisinde 16 turlu 3,2 km'lik parkurun etrafına kauçuk döşendi ancak bitişikteki karting pisti iki gün boyunca hırpalandı. Program, gelecek vaat eden genç Çinli yeteneklerin ortaya çıkarılmasına yardımcı olmayı amaçladı ve deneme yarışlarına 10 aday katıldı. CFMOTO Aspar Takımı birkaç gün önce Zhejiang'a uçtu.
CFMOTO gününden önce adaylar, CFMOTO motosikletlerinin hünerlerini göstermek için kullanırken jüri olarak görev yaptılar. Li Yuxuan, CFMOTO motosikletlerini hızla yönlendiren umutlu gençlerin arasından en son kazanan olarak çıktı.
“Geçtiğimiz Ekim ayında CFMOTO Talent Trophy'yi başlattık ve CFTT'nin açılış yarışmasını düzenledik. CFMOTO Aspar Team’le birlikte, JuniorGP takımımız ve Avrupa Yetenek Kupası takımımız da dahil olmak üzere, eksiksiz bir gençlik geliştirme programı oluşturduk. Amacımız Çinli sürücülerin gençlik etkinliklerinden MotoGP'ye kadar ilerlemelerinin önünü açmak.” İki Tekerlekli Araçlar İş Birimi Genel Müdürü John Chen.
David Alonso, “İlk CFMOTO günümüz için burada olmak gerçekten çok güzeldi çünkü Çin'de yarışamıyoruz veya ülkeyi ziyaret edecek zamanımız olmuyor ve hayranların MotoGP'yi ne kadar sevdiğini bilmiyoruz” dedi. “Markanın insanları ne kadar heyecanlandırdığını ve bizim burada olmamızın da onları nasıl biraz çıldırttığını görmek güzeldi! CFMOTO'nun çok sayıda motosikleti ve çok sayıda takipçisi var, bu da bizim için Avrupa'dan yaptığımız uzun yolculuğa değdiği anlamına geliyordu. Benim için insanların duygularını uzun süre hatırlayacağımı düşünüyorum. Onların önünde gerçekten yarışabilseydik çok güzel olurdu.”
Jorge Martinez, “CFMOTO ile yepyeni bir takım kurmak için bu anlaşmayı imzaladığımızda, güçlü bir ortakla; insanlara ulaşmak ve motosikletleri geliştirmek için yarışın gücüne inanan bir şirketle bir yolculuğa başladığımızı biliyorduk” dedi. “Bu yılın başlarında fabrikayı zaten ziyaret etmiştik ama CFMOTO Günü bizim için çok farklı bir deneyimdi. Unutulmazdı ve umarım MotoGP Çin'e bir an önce geri döner. O gün gelene kadar umarım daha fazla Çinli motosikletçi ve CFMOTO müşterisi bizi izlemekten keyif alır.”
CFMOTO günü, Grand Prix ekibinin şirketin Hangzhou'daki merkezine geri dönmesi ve burada Ar-Ge departmanını, test alanını ve montaj hatlarını daha derinlemesine gezip inceleyebilmesiyle sona erdi. Silverstone'daki Britanya Grand Prix'si yeşil CFMOTO motosikletlerini 2024 MotoGP'ye geri getirecek ve CFMOTO etkinliğin 2025'teki enkarnasyonu için daha gösterişli sahneler arayacak.